Projenin enerji verimliliği ayağına özel bir önem verdiklerini kaydeden Ataç, "Burada asıl hedefimiz mevcut binaların iyileştirilmesiyle enerji verimli hale getirilmesi ve AK'nin taahhüt edilen tasarruf değerlerini sağlamak. Alt kinlimi ar ise bina kabuklarının, pencere ve doğrama sistemlerinin yenilenmesi, iklimlendirme sistemlerinin değişmesi, güneş panellerinin kurulması, bina ve çevre aydınlatmalarının değiştirümesidir. Bu etap tamamlandığında yeşil enerji kaynaklarıyla karbon emisyon salınmanda yüzde 63'lük iyileşme sağlanacak, projenin tamammdaki iyileştirmelerle toplam enerji tasarrufu yüzde 53'e ulaşacaktır. Ulaşımda sürdürülebilirlik için ise belediye iç hizmetleri için 22 binek hibrit araç ve kamusal hizmetler için 4 adet yüzde 100 elektrikli otobüs hizmete aldık. 6.8 kilometrelik bisiklet yolu düzenlemesi ve halkın kullanımı için 30 adet elektrikli bisiklet alımı yapacağız. 55 akıllı bisiklet parkı ve 3 kioskun tramvay ve genel ulaşım sistemine entegrasyonunu da sağlayacağız" dedi. Proje kapsamında 'Akıllı Şehir İzleme Portalı oluşturulacağını kaydeden Ataç, "Kent halkının projeye doğrudan katılmasını hedefliyoruz" diye konuştu.
Proje sürecinde geliştirilen tüm Ar-Ge çalışmalarının gelecekte uygulamaya konacak akıllı şehir projeleri için bir model oluşturacağım vurgulayan Ataç, elde edilen verilerin daha büyük kentlerde yaygınlaştırılması için ana stratejileri belirleyeceğine işaret etti. Dünyada yürütülen 9 akıllıprojesininkoordinatörleriyle birlikte yürütülen atölye çalışmaları sonucunda bir manifesto hazırlayarak yayınladıklarım vurgulayan Ataç, "Akıllı şehir göstergeleri, yenilikçi iş modelleri, çevrecikentseldönüşümünhızlandırılması, bilgi sistemleri gibi konularda atölye çalışmaları yapıldı. Orada düşük karbonlu sürdürülebilir ulaşım, kaynak verimli şehir alanları, kentsel dönüşüm gibi konulardaki çalışmalarımızı anlattık. REMOURBAN'dakarşımızaçıkantüm deneyimleri aktardık" dedi.
Soner Cavkaytar / Dünya Gazetesi