Artık bireysel yatırımcıların da çoğu bilinçli. Yatırım kararı almadan önce şirketlerin daha önce yapmış oldukları projeleri inceliyor, internetten müşteri geri bildirimlerine bakıyor. Marka da bu şekilde oluşuyor zaten. Güvenilir bulduğu şirketlerin markalı konutlarına gözü kapalı yatırım yapıyor. Eskiden ilk tercih lokasyonken şimdi marka ön plana çıktı. Hatta son zamanlarda insanlar nerede ikamet ettiklerini söylerken Ümraniye, Şerifali yerine xlife, xgarden da ikamet ediyorum demeyi tercih ediyor. Sanırım tüketici bu yaşam biçimini artık bir sosyal statü olarak konumlandırıyor.
Markalı konutların tercih edilme sebebinin en başında, bize sadece başımızı sokacak bir ev değil bir yaşam biçimi sunması geliyor. Bu yoğun koşuşturma içinde hayatımızı kolaylaştıracak her trend doğru bir trenddir. Evin altında spor salonu olması, kuru temizleme, terzi, kuaför gibi hizmetlerin hepsinin elimizin altında olması markalı konut projelerini cazip kılıyor.
İnşaat firmaları markalı konut projelerinin reklamını yaparken, evden çok hayalinizdeki yaşam biçimine vurgu yapıyorlar. Hızla gelişen ulaşım bağlantıları ile bundan çok değil 5-6 sene önce kentin cepherleri olarak gördüğümüz yerler yeni ulaşım bağlantıları ile erişilebilirliği kolaylaşan bölgeler olarak nitelendirilirken, bu bölgelerde geliştirilen markalı konut projeleri ise gözümüze kentin merkezi lokasyonunda yer alan projeler olarak gözükmekte.
EVA Gayrimenkul Değerleme