Tapuda alım salım gibi işlemlerin yapılabilmesi için öncelikli olarak taşınmazın bağlı bulunduğu tapu dairesinden randevu alınması gerekiyor. İşlemin yapılabilmesi için randevu alınan gün ve saatte istenilen evraklarla birlikte tapu dairesine gidililerek müracaat yapılıyor. Tapu randevusu ALO 181'den alınıyor ve çağrı merkezi günün her saatı açık bulunuyor.
İşte Tapu işlemleri için gerekli belgeler 2018 listesi:
Tapuda yapılan işlemler sırasında alıcıdan ve satıcıdan ayrı ayrı belgeler isteniyor.
Tapu işlemleri için alıcıdan istenen belgeler;
- Kişinin 2 adet vesikalık fotoğrafı
- Nüfus Cüzdanı aslı ve 1 adet fotokopisi
- Tapu işlemini emlakçı yapıyorsa emlakçı adına düzenlenmiş vekaletname
Tapu işlemleri için satıcıdan istenen belgeler;
- Satışı yapılacak tapunun aslı ve fotokopisi
- Satıcının 1adet vesikalık fotoğrafı
- Nüfus Cüzdanı aslı ve 1 adet fotokopisi
- Belediyeden alınan vergi borcu yoktur yazısı
- Tapu işlemini emlakçı yapıyorsa emlakçı adına düzenlenmiş vekaletname
Tapu işlemleri için gerekli belgeler 2018 yılında gerçekleştirilecek tüm işlemler için eksiksiz ve onaylı olarak ilgili tapu müdürlüğüne beyan edilmelidir.
Hilal MİSİRLİ / EmlakSayfasi.com.tr