Tapu başvurusu nasıl yapılır sorusunun cevabı şu şekilde;
Sadece taşınmazı olan kişilerin değil herkesin kullanabildiği web tapu sistemi ile tapu müdürlüğüne gidilmeden online olarak internet ortamında başvuru yapılabiliyor. Bunun yanı sıra sistemin sunduğu bir diğer kolaylık ise gerekli belgeleri internet üzerinden Tapu Müdürlüğüne gönderebilmek oluyor. Bu şekilde birçok işlem tapuya gitmeden hızlı ve kolay bir şekilde gerçekleştiriliyor. Tapu başvuru aşamaları izlendiği taktirde başvurular kolaylıkla gerçekleştirilir.
Tapu başvurusu yapıldıktan ve gerekli belgeler web tapu üzerinden tapu müdürlüğüne gönderildikten sonra ilgili memur tarafından işlemler başlatılır ve tapu harcı, döner sermaye hizmet bedeli ve işlemin tamamlanması için imza tarihi ve saati SMS ile gönderilir.
Mesaj geldikten sonra verilen başvuru istem belgesindeki numara ile birlikte ilgili banka şubesine gidip tapu harçlarını yatırmak gerekiyor. SMS yoluyla iletilen mesajda yer alan randevu saatından en az 15 dakika önce kimlik aslı ve tapu harç dekontları ile tapuda hazır bulunulması lazım.
Tapuya varıldığında tapu harç dekontlarını ilgili memura verdikten sonra randevu saatinde monitörden başvuru numarası ile imza atılması için çağrı yapılır. Başvuru numaralarının ve çağrıların yapıldığı monitörler her karidorda bulunur. Başvuru numarası ile anon edilen kişiler Akit Odasına imzaya gider
Tapu başvurusu nasıl yapılır sorusunun cevabını sizler için derledik. Tapu randevu alma ile ilgili gelişmeleri ve haberleri sitemizden takip edebilirsiniz.
Tapu işlemleri için gerekli belgeler 2018 için tıklayınız
Hilal MİSİRLİ / EmlakSayfasi.com.tr