Emlak sektörü dünyanın en hızlı kişisel zenginlik sağlayan iş alanlarından biri olarak yıllardır varlığını sürdüren bir alan.
Bu yüzden de birçok markanın yatırım yaptığı ve insan kaynağı istihdam ettiği bir sektör olan “emlak” sektörü piyasa koşulları ne olursa olsun yoluna bir şekilde devam ediyor.
Özellikle Amerika’da başlayan ve buradan dünyaya yayılan bir model olan gayrimenkul danışmanlığı da bu sektörün en can alıcı noktasını oluşturuyor.
Geçtiğimiz yıllarda yayınlanan bir araştırma sonucuna göre; İstanbul Ticaret Odası’na kayıtlı 2 bin, İstanbul esnaf odalarına üye 7 bin civarında emlakçı olduğu açıklanmıştı.
Benzer kaynaklar, Ankara’da 3 bin 500, İzmir’de 3 bin, Antalya’da 900 civarı emlakçı olduğunu ortaya koymuştu
Ama emin olun bu rakamların çok daha fazlası var…
Aynı araştırmada dikkatimi çeken diğer bir noktada; Emlakçı ve gayrimenkul danışmanları diye iki ayrı istatistik tutan bu kurumun verileri, ilginç veriler içermesiydi.
Buna göre, Türkiye, emlakçı sayısında Avrupa’nin lideri konumunda… Araştırmaya dahil edilen 22 ülkedeki 246 binin üstündeki emlakçının yaklaşık dörtte biri, yani 60 bini Türkiye’de faaliyet gösteriyor.
Özetle; Türkiye, emlak sektörüne ciddi bir Pazar payı sunan ve ekodinamik bir alt yapı sağlayan önemli bir ülke olma özelliğini her geçen gün arttırıyor.
Peki bu pazarda kimler başarılı oluyor ? Kimler silinip gidiyor ?
Son yıllarda yurt dışı menşeli bir çok emlak markası Türkiye’ye giriş yaptı ve bu alanda önemli sayıda bayilikler oluşturdu. Remax, Coldwell Banker, Realty World, Keller Williams, Arthur&Miller ilk akla gelen yabancı emlak şirketleri…
Ve sektöre yeni giriş yapan bir marka daha var; Premar Gayrimenkul Danışmanlığı…
Açıkcası daha önceden duyduğum bir marka olmayan Premar Gayrimenkul’ü biraz araştırdığımda pek fazla veriye ulaşmaya imkanım olmadı. Ancak reklamlarında ön plana çıkardıkları “yerli marka” vurgusu dikkatimi çekti.
Ankara merkezli kurulan ve ülke çapında bir bayilik sistemi ile büyümeyi amaçladığını anladığım Premar Gayrimenkul Danışmanlığı’nın sektördeki gelişim ve markalaşma sürecini hep birlikte göreceğiz..
Umarım sektöre katma değer sağlayan ve kalıcı işlere imza atarak Türkiye ekonomisine destek veren bir marka olurlar.
Premar Gayrimenkul Danışmanlığı ile dip not!
Firmasının internet sitesinde yönetim kadrosu ile bilginin olmaması kurumsal açıdan ve bayilik sistemi ile çalışan marka için pek iyi bir görüntü olmamış…
Bilinmesinde fayda var…
Esen kalın!